czcionka normalna czcionka +1 czcionka +2
Dzisiaj jest niedziela, 22 lipciec   
Wyślij kwiaty Wyślij kwaity
><img src=

Aktywny jak Senior 10/02/2018

Aktywny jak Senior

Benefit Systems uruchomił pilotażowy program MultiSport Senior, pierwszą tego typu inicjatywę w Polsce wspierającą aktywność osób po 60 roku życia. Głównym celem programu jest zwiększenie świadomości społeczeństwa w zakresie regularnej aktywności fizycznej oraz kompleksowego dbania o zdrowie na każdym etapie życia. Twórca programu MultiSport zachęca do ruchu wszystkie pokolenia i obala stereotypy związane z aktywnością seniorów. Pilotaż potrwa do czerwca 2018 roku.

W ramach programu MultiSport Senior można zamówić kartę uprawniającą do udziału w dedykowanych zajęciach fitness, warsztatach nauki tańca oraz specjalnych ćwiczeniach pamięci w wybranych obiektach na terenie Warszawy i Krakowa. Karta upoważnia również do uczestnictwa w spotkaniach z fizjoterapeutą oraz zapewnia dostęp do basenów i grot solnych. Darmową kartę w ramach pilotażu zamówić można za pośrednictwem osoby posiadającej aktywną kartę MultiSport Plus, MultiSport Classic lub MultiActive typu Pracownik.

- W zakresie regularnej aktywności fizycznej nie istnieją ograniczenia wiekowe. Zdrowy tryb życia jest wskazany w każdej grupie wiekowej, a u seniorów jest jednym z najważniejszych czynników wpływających pozytywnie na ich zdrowie psychofizyczne. Program MultiSport Senior ma wspierać osoby starsze w podejmowaniu aktywności fizycznej pod okiem trenerów i fizjoterapeutów. I co dla nas ważne – obalać stereotypy, że sport jest tylko dla młodych – mówi Robert Moreń, dyrektor ds. komunikacji w Benefit Systems.

Według danych GUS, wyniki prognozy ludności na lata 2014 - 2050 wskazują na pogłębianie się procesu starzenia społeczeństwa. Według prognoz, w 2050 r. aż 42% mieszkańców miast i 38% mieszkańców wsi będzie miało co najmniej 60 lat. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) rekomenduje osobom starszym podejmowanie aktywności fizycznej składającej się z trzech elementów: ćwiczeń wytrzymałościowych (2-3 razy w tygodniu przez co najmniej 20minut), ćwiczenia siłowe (wykonywane 2 razy w tygodniu po 20minut) oraz ćwiczenia rozciągające, trwające codziennie 5-10minut.

 

Regularna aktywność fizyczna poprawia ogólny stan zdrowia, metabolizm, obniża ciśnienie tętnicze, zwiększa odporność oraz energię życiową i dobre samopoczucie. Jest również jednym z najważniejszych czynników umożliwiających tzw. pomyślne starzenie się (successful aging).

Więcej informacji o MultiSport Senior na www.multisportsenior.pl

 

 

c1